وکیل دیوان عدالت اداری

وکیل دیوان عدالت اداری

گروه وکلای سایا مجموعه ای متشکل از بهترین وکیل های دیوان عدالت اداری هستند که با تسلط بر قوانین مرتبط با دیوان عدالت اداری راهگشای مراجعین در شکایت از ادارات دولتی هستند. وکیل دیوان عدالت اداری تضمینی است در دفاع از حقوق ضایع شده شهروندان در مراجعه به ارگان ها و ادارات دولتی.

وکیل دیوان برای شکایت علیه ادارات دولتی

در اساس قانون دیوان عدالت اداری، در صورتی که مردم علیه ادارات، مأمورین یا آئین نامه های دولتی، اعتراض، شکایت و تظلم خواهی داشته باشند می توانند در دیوان عدالت اداری موضوع را مطرح نمایند و در صورتی که اقدامات ارگان های دولتی بر خلاف قانون یا شرع یا خارج از حدود اختیارات مقام تصویب کننده باشد، در دیوان عدالت ابطال می گردد.

وکیل دیوان عدالت در تهران

وکیل دیوان عدالت اداری در تهران می تواند از سراسر کشور نسبت به قبول پرونده و طرح شکایت علیه دولت و شهرداری ها و ارگان های دولتی اقدام نماید. همچنین با توجه به اینکه در سامانه ثنا امکان قبول پرونده از راه دور امکان پذیر است، وکیل دیوان عدالت در تهران می تواند با دریافت و بررسی مدارک به صورت آنلاین از طریق واتساپ نسبت به ارائه مشاوره از راه دور اقدام نموده و موفقیت پرونده را به صورت غیر حضوری امکان سنجی نماید و سپس در صورت توافق طرفین از طریق سامانه ثنا قبول وکالت نماید.

مشاوره تلفنی رایگان

مشاوره تلفنی به صورت رایگان توسط وکیل پایه یک دادگستری که در امور دیوان عدالت تخصص داشته باشد امکان پذیر نیست. اما شما می توانید موضوع را به صورت تلفنی مطرح کنید و وکیل امکان موفقیت شما و اینکه آیا طرح دعوا در دیوان، منطقی هست یا خیر را پس از بررسی موضوع اعلام نماید. ولی ارائه راهکار و یا تنظیم شکوائیه رایگان و مشاوره رایگان توسط وکیل متخصص در دیوان عدالت اداری، به دور از واقعیت است و عموماً در فضای مجازی برای جذب دنبال کنندگان یا فریفتن عموم مردم بیان می شود.

هزینه وکیل دیوان عدالت اداری

اعلام هزینه در این خصوص، کاملاً به موضوع و پیچیدگی یا سادگی پرونده بستگی دارد. لذا در این خصوص با ما تماس بگیرید.

وکیل رایگان

همانطور که در این مقاله گفته شد خدمات وکیل ماهر، رایگان نیست ولی در مواردی ممکن است حق الوکاله آخر کار با توجه به موضوع دریافت شود و یا به صورت اقساطی قرارداد منعقد گردد.

دفتر وکیل دیوان عدالت

گروه وکلای سایا با پشتوانه علمی و تجربی غنی آماده ارائه خدمات حقوقی کاملاً تخصصی در زمینه دیوان عدالت و دعاوی مرتبط با آن است. دفتر گروه وکلای سایا در تهران (سعادت آباد) واقع است که جهت دریافت نشانی دقیق و هماهنگی و مراجعه با ما تماس بگیرید.

بهترین وکیل دیوان عدالت اداری ایران

با توجه به تخصصی بودن موضوعات مرتبط با دیوان عدالت اداری، یافتن بهترین وکیل شاید دشوار باشد ولی اعتماد موکلان و مراجعین ما و میزان رضایت مندی هموطنان از خدمات ارائه شده، ما را در مسیر بهترین شدن قرار داده است.

موارد پیشنهادی: وکیل شهرداری

صلاحیت های دیوان عدالت

الزام شهرداری به صدور پروانه ساختمانی

به موجب بند 24 از ماده 55 قانون شهرداری ها، شهرداری مکلف به صدور پروانه ساختمانی در حریم و محدوده شهرها است. در صورتی که شهرداریها از صدور پروانه ساختمانی و احداث بنا امتناع نمایند مالکین می توانند با رعایت موارد قانونی، شهرداری را ملزم به صدور پروانه ساختمانی نمایند. البته این موضوع که شهرداری با کدام تراکم ملزم به صدور پروانه است و اینکه به چه کاربری می بایست پروانه صادر کند، این موضوع بستگی به طرح تفصیلی و کاربری زمین دارد.

الزام شهرداری به صدور پایانکار

از جمله مواردی که دیوان می تواند شهرداری ها را ملزم به انجام تکالیف قانونی کند صدور پایانکار است. در صورتی که احداث ساختمان بر اساس اصول و ضوابط فنی و مهندسی انجام شده باشد، شهرداری مکلف به صدور گواهی پایانکار ساختمان است. در برخی موارد مالکین با امتناع شهرداری ها با صدور پایانکار مواجه می شوند که در اینجا وکیل دیوان عدالت اداری با بررسی انطباق موضوع با قوانین می تواند به مالکین در این مسیر کمک کند.

اعتراض به آرای کمیسیون ماده صد در دیوان عدالت اداری

از دیگر صلاحیت های دیوان، رسیدگی به اعتراض رای کمیسیون ماده 100 شهرداری است و در مواردی که کمیسیون ماده صد نسبت به صدور رای مبنی بر قلع بنا یا جریمه اقدام نموده باشد و رای صادره بر خلاف مقررات صادر شده باشد، دیوان عدالت نسبت به موضوع رسیدگی می نماید.

اعتراض به رای کمیسیون ماده 77 در دیوان عدالت اداری

در صورتی که بین مودی (شهروند) و شهرداری در خصوص پرداخت عوارض، تولید اختلاف شود، کمسیون ماده 77 قانون شهرداری ها صالح به رسیدگی خواهد بود و در صورتی که مودی به رای کمیسیون ماده 77 اعتراض داشته باشد، موضوع در صلاحیت دیوان عدالت اداری خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

جدیدترین مطالب سایت